Uutiset

Tiistai, Heinäkuu 16, 2019, 13:17

Nuottisarjassa oli yhteensä kahdeksan lähtijää. Luokassa 19 Timo Pitkäniemi Escort 1300 GT:llä sai uuden kanssakilpailijan, kun Tampereen UA:n Harri Välimäki ilmaantui viivalle Skoda Favorit 136 L:llä. Ykkösellä Pitkäniemi kartturinsa Kirsi Holmbergin kanssa oli puolisen minuuttia nopeampi, mutta kakkosella hävisi 3,3 sekuntia. Kolmosella Pitkäniemi ajoi 0,3 sekunnin pohjat, minkä jälkeen Pitkäniemi keskeytti tekniseen vikaan.

Välimäki tuli maaliin ja oli tyytyväinen kisaan.
”Oikein mukavasti meni. Seitsemän vuoden tauon jälkeen tämä on ollut yhtä juhlaa. Joitain osuuksia reitistä taidan olla 20 vuotta sitten ajanut. Auton ja miesten yhteisikä on 132 vuotta. Ehdottomasti nähdään toistekin kisoissa, tästä jatketaan taas”, innostui Välimäki.

Luokassa 20 Antti Leponiemi ja Pasi Koskinen ovat hallinneet taistelua ”mestaruudesta”. Leponiemi lähti Autoglym Ralliin nuottisarjalaisten pistejohdossa. Nyt mestaruustaistoon tuli pieni ”tahra”, kun Leponiemi keskeytti tekniseen vikaan jo ykkösellä. Kun vielä ykköselle luokan pohjat ajanut Petri Fromholdt keskeytti kolmosen jälkeen tekniseen vikaan, jäi Koskinen 1600-kuutioisella Escortilla jatkamaan luokassa tällä kertaa Corollalla ajaneen Seppo Raittilan kanssa.

Raittila pisteli Corollallaan kärkivauhtia menemään kisan ensimmäisellä lenkillä. Mies jäi ykkösellä pohjista vain 1,4 sekuntia Koskisen jäädessä 1,9. Kakkosella Raittila pystyi 11,1 sekunnin pohjiin ennen Koskista. Kolmosella Raittila hävisi Koskisen pohja-ajalle 0,1 sekuntia. Tauolle tultaessa Raittila oli luokkajohdossa 11,5 sekunnin turvin.

Nelosella eli samalla kuin ykkönen Raittila ajautui vaikeuksiin ja pamautti paikassa, jossa niin moni muukin rypi, keula edellä penkkaan ja aikaa kului lähes kaksi minuuttia enemmän kuin ykkösellä. Koskinen nousi nyt noin puolella minuutilla luokkajohtoon, mikä piti loppuun asti.
”Muuten olen tyytyväinen, paitsi että tuli vähän peltitöitä, kun tötöiltiin. Vedettiin risteys pitkäksi ja ojaan nelosella. On tää Corolla mulla ollut puolisen vuotta, mutta ehkä jatkan Starletilla. Nyt Starlet meni tänne lainaan Mikko Kortesuolle. Harmi, kun poika keskeytti tekniseen vikaan kolmosella”, kertoi Raittila.

 Petri Söyring oli luokassa 21 ainoa osanottaja, kuten oli luokassa 22 myös Teemu Koivistokin. Kumpikin tuli maaliin.

Pistetilanne osakisan 4/6 jälkeen:
Top 10
1. Pasi Koskinen UUA luokka 20 Ford Escort 1600 pisteitä 40
2. Teemu Koivisto HeiUA lk 22 Mercedes Benz 280 CE 37 pistettä
3. Antti Leponiemi KSAU lk 20 Ford Escort 1600 pisteitä 31
4. Seppo Raittila PR-Racing lk 19/20 Toyota Starlet/Corolla 29 pistettä
5. Antero Laine UAU lk 22 Audi quattro 11 pistettä
5. Esa Peltonen LamUA lk 19 Toyota Starlet 11 pistettä
5. Jari-Matti Latvala AlavUA lk 22 Toyota Celica GT-Four 11 pistettä
5. Janne Toivonen RiiUA lk 21 Opel Kadett GSI 11 pistettä
5. Harri Välimäki TamUA lk 19 Skoda Favorit 11 pistettä
5. Petri Söyring TerUA lk 21 Opel Kadett GTE 11 pistettä


Historic Rally Club Finland ry, Copyright (c)2017, All Rights Reserved.
Osumalaskuri: 1863311