Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.
>
PJ palsta

30.12.2015 Vuoden vaihtuessa.

Vuosi 2015 lähestyy loppuaan samoin allekirjoittaneen kaudet HRCF puheenjohtajana sekä klubissa aktiivisena toimijana. Kun katsoo taaksepäin sitä aikaa, minkä olen ollut mukana HRCF toiminnassa, on paljon tapahtunut erilaisia asioita, jotka aina eivät ole kaikille harrastajille olleet mieluisia.  On ollut muutamia mainitakseni FIA passituksia, teknisiä sääntöjä, turvavarusteasioita, luokkajakoja jne. mitkä eivät ole kaikkia miellyttäneet. Klubissa olemme myös kokeilleet erilaisia asioita pistejaossa, ikäkausijaossa, palkinnoissa ja näiden lisäksi teknisissä säännöissä on tullut muutoksia, joihin emme ole voineet suoranaisesti vaikuttaa.  Usein kuultu toteamus on ollut; kun ne säännöt aina muuttuvat!  Tässä asioiden muistamisella taitaa olla lyhyet jäljet. Kuitenkin aina kulloinkin voimassa olevia sääntöjä on pyritty pitämään voimassa useamman vuoden kerrallaan.

On omalla tavallaan vaikeaa tai hankalaa tällaisessa lajissa, missä harrastamme ja kilpailemme kalustolla, mikä on vuosikymmenten takaa, samoin kuin käyttämämme kaluston tekniset säännöt ja luokitustodistukset ovat kaukaa menneisyydestä. Kuitenkin harrastamme tätä historiallista lajia nykyaikaisten turvamääräysten vaikutuspiirissä erilaisista muista omaa turvallisuuttamme ohjaavista säännöistä johtuen.  Nämä reunaehdot on vain hyväksyttävä, kun tässä lajissa mukana olemme tai haluamme olla.

Asia, mistä HRCF on arvostelua usein saanut, on tiedottaminen.  Omista arkistoistani vuosien varrelta löytyy kannanottoja siitä, että eri asioista ei ole kerrottu / tiedotettu tarpeeksi. Tämä laji, siis tiedottaminen, on haasteellinen asia, mitä aina voi parantaa.  Jäseniä olemme kuunnelleet, on ollut jäsenkyselyä, mikä sai aikanaan todella hyvän ja positiivisen vastaanoton, josta muistona on paksu mapillinen kirjallisia vastauksia. Historic lajiryhmä järjesti oman harrastajakyselynsä, mihin vastaaminen oli myös usealle lajia harrastavalle merkityksellinen asia. Samoin klubilla on keskustelupalsta, missä on voinut purkaa tuntojaan sekä kertoa omia mielipiteitään siihen, miten itse kukin näkisi lajiamme hoidettavan.  Jäsenelle virallinen ja hyvä paikka ovat jäsenkokoukset, missä voi antaa suoraa palautetta tai ilmaista omia mielipiteitään lajista. Jäsenkokouksia on kaksi vuodessa ja tämä lisäksi on ollut muiden tilaisuuksien yhteydessä avoimia keskustelutilaisuuksia.

Valtakunnallisen autourheiluseuran, mikä HRCF on, jäsenmäärä on pysynyt vuosien saatoissa samalla tasolla kaiken aikaa, mikä osaltaan kertoo lajissa mukana olevien harrastajien tasaisesta määrästä. Toisaalta jäsentemme keski-ikä on korkeahko, joten sitä kautta on normaalia poistumaa aktiivisesta lajin harrastamisesta, mutta samaan aikaan saamme mukaan uusia harrastajia lajiin mukaan. Viime vuosina näkynyt laskeva osallistujamäärä HRT ralleissa on ollut samassa linjassa, kuin myös muissakin ralliluokissa on ollut, johon yksi syy taitaa olla heikohko taloudellinen tilanne noin yleensä.  Osa syy voi toki olla klubin ”vakioitunut” toimintatapa. Tämä ei tienkään saa olla mikään ´selitysautomaatti` laskevalle osallistujamäärille, vaan tämä tilanne on hyvä ottaa mahdollisuutena rakentaa jotain uutta ja kiinnostavaa lajiimme, millä saadaan uutta nostetta ja uusia harrastajia mukaan tähän lajiimme. Uskon ja toivon kuitenkin niin, että HRCF saa aikaan harrastajia kiinnostavaa uudistusta HRT sarjaan ja yleensä Historic ralliin ja sen harrastamiseen, niin laji pääsee uuteen nousuun, mutta kuitenkin pysyen historic hengessä, eikä eksyttäisi pois, ikään kuin ”paniikki nappulaa” painaen, lajin perustalta; Historic rallista sekä lajin kunnioittamisesta, kuten säännöissämmekin on todettu. Tässä laatu korvaa määrän.

Toivon HRCF:n hallitukselle menestystä tässä haasteellisessa tehtävässä, mitä osaltani tuen mahdollisuuksieni mukaan, pitää Historic historikkina sekä Historic ralli yhtenä merkittävimmistä ralliluokista maassamme.

Kiitos kaikille HRCF jäsenille yhteisistä vuosista sekä menestyksellistä Uutta Historic Rallivuotta 2016 kaikille lajissa mukana oleville toivottaen,  Sakke

23.11.2015

Kiitos HRCF jäsenistölle!

Kuva: Antero SirviöKuva: Antero Sirviö

 

Kiitän HRCF jäsenistöä sekä HRCF:n hallituksissa kanssani työskennelleitä pitkäaikaisesta yhteistyöstä Historic rallin kanssa ja toivotan onnea ja menestystä uudelle puheenjohtajalle sekä HRCF hallitukselle.

22.11.2015

 

t Sakke

27.1.2015

HRCF Jäsentiedote 1- 2015

Hyvät HRCF jäsenet.  Hyvää alkanutta Historic rallivuotta 2015. Historic rallivuosi käynnistyy todentiedolla Savonlinnan HRT osakilpailuin myötä. Näin aluksi on todettava, että on mukava, voisiko sanoa vaikka, palata mukaan aktiivisempaan toimintaan klubin puitteissa, vaikka en sillatavalla poissa ole ollutkaan. Kiitos saamastani luottamuksesta.  Koetan toimia tässä tehtävässä mahdollisimman hyvin, kuitenkin niiden resurssien mukaan, mitä itselläni käytettävissäni on.  Tiedän jo nyt, aikaisemmasta kokemuksesta, että tämä tehtävä ei ole se `maailman paras homma´, mutta jonkunhan tämä(kin) on hoidettava, ja nyt se siis jälleen osui kohdalleni. Toivomukseni on, että koetamme yhdessä pitää tämän mukavan lajin, Historic ralli, hengissä ja aktiivisena ns. vaikeista ajoista huolimatta.  Haastetta siihen on riittävästi.

Haluan tässä yhteydessä toivottaa tasanopeusharrastajat joukkoomme.  Tasanopeusharrastus sopii erittäin hyvin Historic rallin yhteyteen, sillä tuo lajihan on ollut ikään kuin rallin ”esiaste”. Tasanopeuden myötä HRT ralleissa voimme näyttää rallin koko historiallisen perimän. Kaikkien HRT rallien yhteydessä ajetaan tasanopeusluokka.  HRT rallien varsinaisten historicluokkien (1-24) jälkeen ilmoittautumisessa on tasanopeusluokka 25. Tasanopeusautot lähtevät reitille kuitenkin ensimmäisinä. Tuon luokan autoilla on omat tasanopeusluokkaa koskevat säännöt. HRT rallien säännöissä lukee, että tämä tasanopeusluokka 25 on rallikilpailun ulkopuolinen luokka, mikä ajetaan AL-kilpailuluvalla ja sillä kilpailulla on omat HRT rallista poikkeavat säännöt. Tuohon kilpailuun voi ilmoittautua KITI:n kautta.  Vielä kerran, tervetuloa joukkoomme tasanopeusharrastajat, mikä mahdollistaa sen, että enemmin tai myöhemmin pääsemme siihen tilanteeseen, että voimme ajaa sellaisessa rallissa, missä on osallistujina vain historic ikäkausien kalustoa.

HRT ralleissa autojen tuulilaseissa tulee tänä vuonna olemaan Classic Motorshow 2.-3.5.2015 tarra jälleen muutaman vuoden tauon jälkeen.  Kauden loputtua palkintoina saamme tämän mainostamisen ansiosta Pirelli renkaiden, ralli tai siviili, ostamiseen oikeuttavia lahjakortteja seuraavasti; eniten HRT pisteitä kerännyt kuljettaja saa 2 000 €, toiseksi eniten pisteitä kerännyt 1 000 € sekä kolmanneksi tullut 500 € arvosta.  Tuossa itse Classic Motorshow 2.-3.5.2015 näyttelyssä HRCF:llä on tänäkin vuonna oma osasto,  jossa tulemme esittelemään kolme historic ralliautoa.

Tämän HRT vuoden käynnistämme uusilla säännöillä, jossa historic luokkien määrä on 24 sekä tämän lisäksi tasanopeusluokka 25. Uutena ikäkautena mukaan tulee J2, e li uusimillaan historicralliauto voi olla vuodelta 1990.  Vanhemmista historic harrastajista tuntuu, että tuollaiset yhdeksänkymmentäluvun autot eivät mitään historiceja ole, mutta niin vain ne vuodet kuluvat, että yhä `nuoremmista´ tulee historiceja.  Tähän noinkin monen luokan ajattamiseen on suhtauduttu eri tavoin, mutta mikäli mitään ei yritetä sen eteen, että yhä useampi historicralliauto tulisi mukaan aktiiviseen historic ralliharrastustoimintaan, ei mitään voida saavuttaakaan. Aika näyttää, miten tässä onnistutaan, mutta varmaankin ihan hyvin.  Tämä pistelaskumuoto, mikä käytössämme nyt on, missä HRT pisteet lasketaan luokittain, voi minkä tahansa luokan autolla voittaa HRT mestaruuden, eli laji siinä mielessä on hyvin tasapuolinen harrastajille, ajoipa sitten minkälaisella tai ikäisellä historicralliautolla tahansa.

Palaan vielä tässä siihen valintatilanteeseen, jossa allekirjoittanut valittiin klubin puheenjohtajaksi, jolloin toin jälleen kerran selvästi esille omat, voisiko sanoa, historic ´teesini´, mitkä ovat:

-        Tekniikka; pitää Historic historicina FIA kv-sääntöjen mukaisena – lajissa mukana olevat sitoutuvat sääntöihin sekä hyväksyvät sääntöjen mukaisen valvonnan

-        Turvallisuus; kilpailemme teknisesti ikääntyneellä kalustolla, jossa on tehty parannuksia niin auton-kuin kuljettajienkin henkilökohtaisiin turvavarusteisiin

-        Kilpailemisen kustannukset; HRCF tavoite toimia HRT rallien promoottorina, jossa yhtenä vastuualueena Historic rallien sääntöjen valmistelu, HRT         osakilpailuiden järjestäjien löytäminen ja osallistuminen kilpailukalenterin tekemiseen yhdessä AKK:n kanssa. Samoin HRCF huolehtii niin Historic- nuotti kuin –           Sprint sarjasta, osakilpailuista ja säännöistä

-        Tasanopeuskilpailemisen edistäminen; HRCF:llä omat toimihenkilöt tasanopeuslajin hoitamiseen

-        Vastuiden jakaminen HRCF toiminnassa; antaa selvät tehtäväjaot HRCF johtokunnan jäsenille, että voimme mahdollisimman hyvin palvella jäsenistöä lajimme            parissa

-        Tiedottaminen; paneutua jäsenistölle tiedottamiseen sekä yhteyksien pitämiseen ralleja järjestäviin seuroihin sekä lajin keskusjärjestöön.

Listasin tuohon edelle asioita, mitkä ovat tuttuja meille harrastajille, mutta samalla sen on tavallaan avoin `muistilista´ HRCF johtokunnan jäsenille, että osaisimme hoitaa lajiamme mahdollisimman hyvin sekä pitää sen edelleen yhtenä kiinnostavimpana lajina ralliharrastuksessa.  Tuohon historic tekniikkaan viitaten, viime vuoden aikana on Historic passeja uusittu yli neljäsataa kappaletta, joista tosin osa on ratapuolen kalustoa.  Tasanopeusautoille tehdään myös oma tasanopeuspassi.  HRT ralleihin kelpoista sääntöjen mukaista kalustoa maassamme on näin ollen paljon, joilla voidaan osallistua HRT ralleihin sekä saada HRT ralleista aikaiseksi kiinnostavia kilpailuja ja tapahtumia.

Historic Nuottisarjaa ajetaan SM rallien yhteydessä sekä Lahden Historic EM ralli on myös sarjan osakilpailu.  Noihin nuotitettaviin ralleihin on osallistunut vaihteleva määrä historic-pareja, mutta esimerkiksi tämän vuoden Arctic Lapland Rallin historic luokkiin ilmoittautui 20 kotimaista historic-paria.

Historicin Sprint sarjalla on omat kannattajansa ja näin ollen sillä on oma tärkeä osuutensa tässä historic harrastuksessa.  Kauden ensimmäisessä osakilpailussa Lipposen OP Talvisprintissä oli 17 historicia!

Tänä vuonna jäsentilaisuuksia ovat jäsenkokoukset, kevät- ja syyskokous, sekä muut yhteiset tilaisuudet. Ensimmäiset ovat jo pidetty, tasanopeuskoulutus oli 11.1.2015 sekä talvitestauspäivä 18.1.2015. Jäsentilaisuuksista tiedotamme erikseen sivujemme kautta kuten myös muistakin ajankohtaisista asioista.             

Tämän vuoden ensimmäisen jäsentiedotteen lopuksi haluaisin nostaa esille huolen siitä, että rallien tekijöistä, siis ihmisistä, on pulaa.  Mikäli et enää itse syystä tai toisesta halua harrastaa lajia ratin takaa tai kartturin paikalta, niin aina löytyy paikka rallin järjestelyorganisaatiosta, avoimia hommia löytyy aina. Voit olla vaikka allekirjoittaneeseen tai klubin hallituksen jäseneen yhteydessä, niin löydämme sopivan homman rallin järjestelytehtävistä.  Tämä järjestelypuolella toimiminen on yksi tapa harrastaa historicia.

 

Tähän loppuu erityiskiitos Teijo-Talot Oy:lle historic rallin tukemisesta merkittävästi vuosina 2012 - 2014. Teitte mahdottomasta mahdollisen; jaoitte arvokkaimman palkinnon rallissa.  Kiitos siitä.

 

Hyvää alkanutta rallivuoitta 2015 toivottaen   Sakke

Löytyy tiedostona Jäsentiedotteista

18.11.2013

 

Lauantaina oli Tampereella HRCF-päivä. Päivällä pidettiin syyskokous, jossa 4:n erovuoroisen hallituksen jäsenien paikat olivat jaossa.
Seuraavat 2 vuotta Jari Ohrankämmen ja Seve Eskola jatkavat hallituksen jäseninä ja uusina hallitukseen tulevat Hannu Eestilä ja Ralf Pettersson. Varajäsenenä jatkaa Markku Nyman. Päivällä oli myöskin keskustelutilaisuus, jossa käytiin läpi harrastajakyselyä. Tulemme laittamaan sen clubin sivuille lähipäivinä. Illalla oli palkintojenjakogaala, johon otti osaa n 100 henkilöä. Kaudet parhaat siis palkittu, Trophyn voittaja, Tommi Järvinen saa vielä AKK:n Mitalligaalassa tunnustusta lisää.

Vuoden 2014 jäsenmaksu on 40 euroa ja se tulee muutaman viikon päästä maksettavaksi. Kun olette jäsen-maksun maksaneet, niin voitte hankkia myöskin lisenssin niin että seurana on HRCF.

HRT 2014-sarjasäännöt julkaistaan virallisesti heti kun AKK:n hallitus on ne käsitellyt. Suurempina muutoksina on, että lisäpisteet
poistuvat, kaikki osakilpailut ovat ns. ”pimeitä ralleja”, yksi uusi luokka tulee lisää(H2,I) alle 1300 cm ja tasanopeusautoille on oma HRTT-sarja. HRT-sarjan voittaja palkitaan Teijo-Talojen lahjoittamalla huvimajalla.

Menestyspisteitä jaetaan ensi vuonnakin. Palkintoina ovat AUTOTALLI ja huvimaja. Säännöt tulevat Clubin sivuille piakkoin.

 

Nyt on aika laittaa kalusto kuntoon ja parin kuukaudenpäästä viivalle……

Mika Turkki

puheenjohtaja

26.9.2013

Rallikausi alkaa olla pian paketissa, muutamia kilpailuja lukuunottamatta. Reilu viikon päästä ajettavan Perniön-kilpailun jälkeen tiedämme HRT-sarjan voittajat sekä talopaketin omistajan. Nyt syksyn aikana olemme jo alkaneet hallituksen kesken niin kuin lajiryhmässä miettimään tulevaisuutta. Tulemme tekemään historic-harrastajille kyselyn niin ralli- kuin rataharrastajillekin. Toivottavasti moni vastaa siihen, jotta voisimme saada tietoa harrastuksemme tämän hetkisestä voinnista ja tehdä mahdollisia muutoksia tulevaisuudessa.

Lauantaina 16.11. on Tampereella perinteinen HRCF-päivä, jolloin on syyskokous, keskustelutilaisuus sekä illalla palkintojenjakogaala. Tarkempi aikataulu ja paikka selviävät piakkoin.

Terveisin

Mika Turkki

puheenjohtaja

 

20.11.2012

HRCF syyskokous ja palkintojenjakogaala 2012 pidettiin 17.11.2012 Laukaalla, Hotelli Peurungassa. Paikalla ei ollut mitään yleisöryntäystä, mutta kuitenkin kokous pidettiin onnistuneesti. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Mika Turkki sekä valittiin uusi hallitus vuodelle 2013. Palkinnot tulivat myös jaetuksi, mutta monta pyttyä jäi noutamatta, harmi sinänsä, sillä noita palkintoja on kaipailtu. Tosin tämä vuosi oli ensimmäinen, kun kaikkien luokkien kolme parasta palkittiin. Kiitos kaikille paikalla mukana olleille mielenkiintoisesta keskustelusta ja palautteesta.

Väistyvänä puheenjohtajana vielä kerran haluan kiittää HRCF jäsenistöä saamastani kannustuksesta sekä tuesta ja toivotan tulevalle nyt valitulle uudelle puheenjohtajalle menestystä haasteellisessa tehtävässään. Kuten olen monesti aikaisemminkin todennut, laji on todella haastava moneltakin eri kannalta, mutta samalla se on myös harrastajalle palkitseva, kun onnistuu säilyttämään ja pitämään kalustonsa käyttökunnossa ikäkaudenmukaisilla teknisillä säännöillä.  Voi olla joskus hyvinkin vaikeaa.  Hyvää mielestäni Suomessa tämän lajin piirissä on se, että olemme päättäneet noudattaa ja pitäytyä FIA kv-säänöissä historic ralliautoilussa.

Teijo Talot palkinto tänä vuonna aiheutti aikalailla negatiivisiakin ennakkopohdintoja, mutta palkinnon voittaja löytyi ajamalla, hyvä niin. Tulevana vuonna 2013 pelkästään omassa luokassa menestyminen ei riitä, sillä onnettarella on myös sormensa pelissä. Menestyspisteitä voi voittaa HRT 2013 osakilpailuissa ajavien kaikkien luokkien autoilla luokassa kolme parasta, mikäli luokkaan on ilmoittautunut vähintään kolme autoa. Historic luokkien autoilla menestyspisteet ovat vähän korkeammat kuin kilpailuissa ajavilla lisäluokkien autoilla, mutta loppupeleissä, palkinnon voittaa se, kenen nimi nousee ensimmäisenä kaksi kertaa. Viimeisessä osakilpailussa voittaa kaksinkertaisen määrän menestyspisteitä, joten kiinnostus palkinnon voittamiseen säilyy koko kauden ajan. Kahdella menestyspisteellä kannattaa jo lähteä arvontaan mukaan, mutta mitä enemmän on noita menestyspisteitä voitettuna, sitä parempi mahdollisuus on voittaa tuo näyttävä valmistalo.

Ei muuta kuin rohkeasti mukaan ajamaan Teijo Talot HRT 2013 sarjaa.
t Sakke

Tuomo Hannonen Teijo Talot HRT 2012 sarjan voittajaksi.

 

 

 

Tuomo Hannonen JyvUA parinaan Joni Mäkelä TeisUA ajokkina historic- lk 6 Ford Escort RS 2000 voitti Teijo Talot HRT 2012 sarjan kokonaispisteillä 93. Voitto varmistui sarjan viimeisessä osakilpailussa TeijoTalot Rallissa, mikä ajettiin Perniössä 22.9.2012. Sarjan seuraavat sijat menivät Esa Peltoselle Toyota Starlet 1300, lk 10, pisteitä 86,5, Pasi Koskinen lk 2 Ford Escort 1300 GT 81 pistettä, Pentti Kauppinen Porsche 911 lk 4 pisteitä 79 sekä viidentenä Tuomo Liukkonen lk 3 Ford Escort Twincam kokonaispistemäärällä 77. Monipuolisen Historic rallisarjan voi voittaa minkä tahansa luokan autolla ja tänä vuonna viiden parhaan joukossa oli kolme ns. vanhimmista ikäluokista, voittaja oli vakioautoluokasta.

 Tuomo Hannonen vei mukanaan tämän talon Perniöstä Jyväskylään, mikä taitaa olla suurin yksittäinen palkinto rallista Suomessa. Ennen tämän vuoden Teijo Talot HRT 2012 sarjan alkua oli paljon erilaista spekulaatiota, minkälaiselle tai minkä luokan autolla sarja ja näin ollen tämä huomattava palkinto voidaan voittaa tai että tulee ”vastalauseiden tulva” erilaisista protesteista kanssakilpailijoita vastaan. Toisin kävi ja historic väki näytti aikuisuutensa, osoitti historic rallin sääntöjen tuntemuksen sekä historic henkeä.  Ei tullut yhtään vastalausetta, kalusto oli sääntöjen mukaisessa kunnossa ja sarja voitettiin vakioluokan autolla. Sarjan suola taitaaki olla se, että voi vapaasti valita luokan, missä ajaa, mutta pitää muistaa se, ajaa missä tahansa luokassa, pitää olla nopea ja kalusto kunnossa, että voi voittaa.

 

Teijo Talot Oy:n toimitusjohtaja Lasse Ojanen lähettämässä autoa nro 1 Perniössä reitille.

Teijo Talot HRT 2012 rallisarja sai arvoisensa lopun Perniössä ajetun osakilpailun yhteydessä. HRCF kiittää kaikkia sarjassa mukana olleita historic harrastajia mielenkiintoisesta historic vuodesta 2012.

Erityinen kiitos sarjan huomattavasta tukemisesta kuuluu Teijo Talot Oy:lle, joka nosti kerralla sarjamme yleiseen tietoisuuteen. HRCF jatkaa mielellään tulevaisuudessakin yhteistyötä Teijo Talot Oy:n kanssa ja olemme valmiit kehittämään sarjaamme yhä kiinnostavammaksi ja monipuolisemmaksi historiarallitapahtumaksi vuonna 2013.

HRCF haluaa kiittää kaikkia niitä seuroja sekä henkilöitä, jotka ovat mahdollistaneet sen, että olemme voineet harrastaa tätä niin meille tärkeää lajia, kuin historic ralli on. Onnistuneen sarjan eteen on tehty paljon vastikkeetonta työtä, mitä ei huomata eikä siitä liian usein kiitetä. Siis, erityiskiitos näille ihmisille, jotka ovat antaneet omaa aikaansa meidän harrastamisen mahdollistamiseksi.

                                                                                       t Sakke.

3.4.2012

Näin kevään korvalla on aika kevätkokouksen, jonka päivämäärän varmaan olettekin huomanneet sivuillamme olevasta Uutiset palstalta, eli lauantaina 14.4.2012 klo 13 ja paikkahan on Saukkolan EK, Loppi. Tänään postitetaan HRCF Jäsentiedote 1/12, jossa on kutsu sekä asialista tuohon yhdistyksemme kevätkokoukseen.

Olisi hyvä, mikäli voisitte ilmoittautua tuohon kokoukseen, niin osaisimme varautua tarjoiluiden suhteen, osoitteeseen puheenjohtaja@historicrallyclubfinland.fi

Kevätkokouksen jälkeen olemme perinteisesti järjestäneet keskustelutilaisuuden, kuin myös nytkin. Asioita tuossa tilaisuudessa ovat mm; Historic tekniikka,
       - tuntoja Teijo-Talot HRT 2012 talvikauden jälkeen,
       - Historic Nuottia ja - Rallisprint sarjat,
       - AKK:n hallitus esittäytyy,
       - kuulumisia ulkomaisista Historic ralleista,
       - ideoita; ikä(siis kuljettajan)hyvitys sarjan pistelaskuun...

Merkitkää kalentereihinne myös perinteinen ClassicMotorshow, Lahdessa 5.-6.5.2012  - jossa yhdistyksellämme on oma osasto, jossa näytillä 3 jäsentemme historic-ralliautoa.

Unohtaa ei myöskään kannata 17.5.2012, jolloin pääsee ensikertaa soralle testaamaan ja paikkahan on Saukkolan EK. Ilmoittautumiset puheenjohtaja@historicrallyclubfinland.fi  tai tekstari 0400 583 284.

Nähdään Saukkolassa kevätkokouksen tiimoilta, t Sakke

 15.2.2012

Puheenjohtajan terveisiä.
Tässä ensimmäisiä rivejä uudelle puheenjohtajanpalstalle. Tällä palstalla on ajatuksena tiedottaa historic ralliasioista virallisemmin, kuin tiedottamista on tähän asti allekirjoittaneen toimesta tehty tuolla sivujemme keskustelupalstalla. Samoin tämän palstan tiedottaminen on nopeampaa sekä aktiivisempaa kuin paperisten tiedotteiden kautta, joista tosin emme kokonaan luovu.
Teijo Talot HRT 2012 sarja on täydessä vauhdissa. Sarjaan on ilmoittautunut 130 ykköskuljettajaa sekä kaksi sarjan osakilpailua on jo ajettuna. Osallistujamäärä per osakilpailu ei vielä ole ollut tavattoman suuri, mutta siihen lienee syynsä, miksi näin on ollut. Talven myöhäisellä alkamisella oli varmaan oma osuutensa, mutta nyt talvi on parhaimmillaan.
Tässä kohdin on hyvä muistuttaa, että laittakaa kilpailijapalautteita Sonkajärveltä. Ensimmäisestä osakilpailusta Uudestakaupungista saimme mielipiteitänne kiitettävän paljon. Kiitos mielipiteensä kertoneille.
Saammeko tänä vuonna rikotuksi Historic rallin osallistujaennätyksen 136 autoa jää nähtäväksi? Ennätyksen rikkomista voisi kokeilla 3.3.2012 ajettavassa Buff Hankirallissa, jonka ilmoittautumisaika päättyy 21.2.2012 klo 19:00. Tähän ralliin saadaan mukaan tasanopeusautot, jotka putsaavat tien varsinaisille ”päätähdille”.
Olemme saaneet tänä vuonna huomattavan palkinnon Teijo Talot HRT 2012 sarjan voittajalle. Arvostamme kaikkia tukijoitamme, niin isoja kuin pienempiäkin, sillä heiltä saamamme tuki mahdollistaa sarjan pyörittämisen. Kaikki saamamme tuki ja kannustus on ensiarvoisen tärkeätä sarjamme sekä sen elinvoimaisuuden kannalta. Tällainen taloudellinen tukeminen on kahdensuuntaista kanssakäymistä. Antamansa tuen vastineeksi tuen antaja edellyttää saavansa vastinetta, mikä meidän tapauksessamme on näkyvyyttä sarjaan osallistuvien autojen kautta. Varmasti jokainen sarjaa ajava ja siihen osallistuva ymmärtää tämän ja laittaa autoonsa sarjaa tukevien mainokset, vaikka niitä ei aina oltaisi autoihin paikanpäällä ”tyrkyttämässä” ja tai liimaamassa.
Nähdään Porvoossa seuraavassa Teijo Talot HRT 2012 osakilpailussa.
t Sakke